Sunday 19th of November 2017

relatively free-speeching...

yassmin and bolt

    Andrew Bolt on Yassmin Abdel-Magied: Time to ... - Herald Sun
    www.heraldsun.com.au/.../andrew-bolt/andrew-bolt...yassmin-abdelmagied.../ c8eefbc6498af0857c79d1ae426d4de0
    30 Apr 2017 ... A “SENIOR Liberal” last week proved we can’t rely on our political class to defend our culture from Islam’s demands. This “senior Liberal”, a West Australian, complained to their local paper that former prime minister Tony Abbott would give a speech on Wednesday on ...
    Andrew Bolt: Julie Bishop's stance on Yassmin a farce | Herald Sun
    www.heraldsun.com.au/.../andrew-bolt/andrew-bolt...yassmin-abdelmagied.../ f01258b47a9fd227a8e02e983d48dbcc
    6 days ago ... THE scandal now isn’t Yassmin Abdel-Magied. It’s how this Muslim activist is used by poseurs like Foreign Affairs Minister Julie Bishop. ... She has apologised for misusing Anzac Day to foment Muslim resentment, posting: “Lest.
    Andrew Bolt: Anzac Day betrayed by RSL, not just Yassmin Abdel ...
    www.adelaidenow.com.au/.../andrew-bolt.../ bb916fb9b5cfed36f673e9fe723e61cc
    26 Apr 2017 ... ANZAC Day is being betrayed, and not just by some smart-alec ABC presenterlike Yassmin Abdel-Magied.

 

the unfortunate people we have displaced in wars...

 

The ABC should consider taking more action against presenter Yassmin Abdel-Magied over a controversial Anzac Day Facebook post, Deputy Prime Minister Barnaby Joyce says.

Key points:
  • Yassmin Abdel-Magied later apologised for the post
  • Barnaby Joyce warns the ABC "can't just sweep it under the carpet"
  • An ABC statement said her views were her own

In a post which she later deleted, Abdel-Magied wrote: "Lest. We. Forget. (Manus, Nauru, Syria, Palestine…)".

The part-time Australia Wide presenter later replaced the post with one reading simply "Lest we forget", commenting that: "It was brought to my attention that my last post was disrespectful, and for that, I apologise unreservedly".

read more:

http://www.abc.net.au/news/2017-04-26/yassmin-abdel-magied-under-fire-fo...

Yes... Here on this site we haven't shied of exposing the Lest We Forget our own Hypocrisy...We sow wars, or follow wars that are sowed by our "allies" often against a fabricated enemy, without looking further than pissing in our friends' pockets. The men and women who die in these "theatre of wars" should not be forgotten for their courage and sacrifice, but our leaders should be hung by the thumbs in the darkest of dungeons. But the said leaders are the same hypocrite who go on perpetuating the myths of the value of wars in someone else's backyard and lay the reefs of artificial flowers to the dead soldiers to the stirring sound of a lone bugle.

The Yassmin tweet was spot on. It did not devalue the spirit of the Anzacs but brought on par the other sacrifices made by the unfortunate people we have displaced in wars. We shan't forget them under the carpet...

And now to another thing... Forget the religious values, welcome humanism.

 

CIA farts in the brains of the rabid right reactionaries..

 

 

...

As to why we substituted the Murdoch media and Andrew Bolt for Franklin’s original targets? To underline a point about selective outrage. After a Muslim woman, Yassmin Abdel-Magied, on her private Facebook page posted “Lest. We. Forget. (Manus, Nauru, Syria, Palestine…)”, the Murdoch media hounded her for weeks. Likewise, many members of the government, most notably Immigration Minister Peter Dutton, the most senior member of the hard-right faction in the government, celebrated the ABC’s subsequent axing of Abdel-Magied’s program. “One down, many to go,” he said.

But when an angry white man posts a lengthy tirade, suggesting an act of terrorism against the national broadcaster? From Dutton, nothing. And from the News Corp commentariat? Andrew Bolt’s initial response to the Franklin piece was that the author was “magnificent in his anger”.

Like Windschuttle, he was subsequently revisionist, conceding that the piece had gone too far, but also finding fault in the critics for having taken Franklin’s “satire” so seriously.

Others among the large Murdoch stable of right-wing commentators also defended Franklin’s piece. Chris Kenny, associate editor of The Australian and host of a nightly show on Sky News, pushed back against those who saw it as an incitement to violence.

That was, he said, an “unfair characterisation … best read the piece and make up your own mind…”

Later, Kenny did condemn Franklin’s comments as “sick and reprehensible”. But he also followed up with a comment piece in The Australian, arguing that while Franklin’s rhetoric went too far, his anger at the ABC was “understandable” because it was wont to “echo the jihad denialism of the green left”.

In fact, Kenny devoted much more space in his piece to justifying extremist anger at the national broadcaster than to condemning Franklin’s wish that the ABC be bombed.

Then there was Chris Mitchell, the former editor-in-chief of The Australian, whose Monday column dismissed the Franklin tirade as a “rather silly” and “tame” piece on commentary.

Nick Cater, formerly a senior journalist and opinion editor at The Australian, now executive director at conservative think tank the Menzies Research Centre and a director of Quadrant, strongly condemned Franklin, but said he would not be pushing for his dismissal.

And within a couple of days, they all dropped the issue. All in all, it amounted to a late and rather cursory acknowledgement of an egregious foul by their team.

And make no mistake, Quadrant is very much part of their team. Quadrant’s ideology, targets and, to a significant extent, its personnel, are common to News Corp and the Liberal Party right wing.

Quadrant was born of the Cold War, in 1956. It was founded by Richard Krygier, a Polish refugee fleeing Nazism and communism. As recorded in detail by historian Cassandra Pybus in her book about its first editor, The Devil and James McAuley, much of Quadrant’s funding came from a US Central Intelligence Agency front organisation.

“Quadrant was one of 20 magazines the Congress for Cultural Freedom established in Europe, Africa, Asia and Australia,” Pybus wrote. “On advice from Bob Santamaria, Australia’s most virulent anti-communist campaigner, Krygier chose James McAuley as editor.”

More interesting than the simple fact of the CIA’s funding during McAuley’s 11-year tenure was its influence on the magazine. In Pybus’s version of events, the CIA was a force for moderation, its paymasters constantly pushing for more liberal voices in Quadrant and less of the likes of Santamaria. And Krygier and McAuley pushed back. 

“The whole point of the covert operation was subtlety; to win over the left-leaning intellectuals to the American position, not further alienate them,” Pybus wrote.

Others tell a rather different story. In a long piece for The Monthly, written when Quadrant turned 50, Krygier’s son, Martin, a professor of law and social theory at the University of New South Wales, called the little journal “a cosmopolitan magazine, and a cosmopolitanising force, from the start”.

...

Read more at: 

https://www.thesaturdaypaper.com.au/news/politics/2017/06/03/quadrant-and-its-slide-deluded-extremism/14964120004736

 

Cosmopolitan? Yes the CIA has financed may shop fronts, some with start-up money that would then roll on with some local cash from rich hypocrites and rabid reactionaries, mostly to disseminate many alternative facts than make the lies of today look quite insignificant. 

One of the biggest lies that the CIA managed to make most of the English hegemony swallow was about the "Saddam has Weapons of Mass Destruction". It was well orchestrated, though the whole thing could have gone arse up. The next concoction was about Libya, and of course now about Syria. 

But there has been many others, including lies promoted from within the operating fields of Syria, Iraq, Iran and Afghanistan. 

In Ukraine, the lies were targeted to make the President of the time appear as a thief and crook, with billions in overseas bank accounts at the expense of the country. All this crap and more was mostly peddled by the Soros funded media in Ukraine, and one wonders how much money Soros got from the CIA. Rich enough Soros may not have got much cash, but he would have received some conspiratorial notes in how to spread rumours that turn into "reality" in the mind of people despite being complete bullshit. 

In Afghanistan, "some" media (which shall remain nameless here) got rich, being totally financed by the CIA at first and now receiving only 50 per cent of revenue from this American agency, most of the rest coming from advertising Coca Cola and McDonald's, with a bit of local businesses. 

Even the programming and the news "content" is all about the long term manipulation of minds to awake the populace to the way the US and Hollywood runs the world. 

Back in Australia, the Quadrant is a soiled bullshit paper, not worth reading:

 

"The Saturday Paper made numerous attempts this week, by phone and email, to contact Franklin and Windschuttle, but received no response. We also sought comment from Martin Krygier, whose father started the magazine 61 years ago, on its sad decline into angry extremism. He declined to comment, because he can no longer bear to read it. 

Which may actually be the best response."