Wednesday 12th of December 2018

this is a conspiracy...

three little aussies...

of women and conspiracies…

It has been my observations that most women don’t believe in conspiracies. Strange. Well, whenever I try to explain to a woman how this or that conspiracy works or has been constructed, she tells me that I am naive and that people DON’T think this way. And this is where I had been confused for quite a few years. Ahem...


I knew I was right about the plots, but people "DON’T think that way?"


Yes, women don’t think that way. 


That could be the actual synergy of my dilemma. Women don’t really know about d’Artagnan and the Eminence Grise, apart from the frocks… Women might gang up on another poor female in a bitching fest, but this would be the extend of the deed. No deep philosophical drive to it. Men will do a serious conspiratorial witch hunt. Remember Tony Abbott destruction of Julia Gillard. The simple aim of this conspiracy was to destroy her political career. The conspiracy worked on various levels, including the overt and covert support of Uncle Rupe, plus a relentless campaign designed to destroy Labor. Magic.


Males, to the contrary of most women, will thus fashion a strong deep throat narrative, a continuum of actions and a sturdy purpose to achieve long term goals — secret and not so secret. When all of these deeds are exclusive, hidden and the goal is the simple domination of the world, one can claim this to be a conspiracy. Nothing new here. A conspiracy against the greater social good, against democracy, against people and equality. And there are plenty of those conspiracies, many intertwined, ruthlessly dangerous and other competing conspiracies for supremacy.


So why do women in general refuse to accept that there are “conspiracies” that are designed to achieve certain political and economic outcomes? Real spy stories tend to bore them and push them to go and flick through the pages of a Women’s Weekly magazine instead. 



There, they can see romance and fairy tales.

In the same magazines, men would see manipulation of a naive prince by the female folk, to bed a commoner as the poor fellow is entrapped by beauty, perfumes and dazzled by the halo light. No conspiracy? Yep, it’s called love and a Snow White job. At this level, there would have been a “naughty” witch at the beginning of this affair and everything ends well. “Naughty” is not a conspiracy in the eyes of women and conspiracies are long, dangerous and always continue to a bitter end. 

I will venture to say against my better judgement and the rotten tomatoes I will be hit with that women don’t think like men. I am not the first person to say so but, after years of trying to explain myself, I am often told by the female lot to shut up.


When women are given power, they have little understanding of the stack of cards and the secret manipulations that have been put in place by their male dominators. Most women think by the rules and regulations and the fair process of equality. Bollocks. Those women who achieve top jobs by will have had to think like men who head-butt each other in the open but secretly grab the balls of any opponents in the most elegant ways, for a win that will be gracefully accepted by the losers until "next time”. It’s the inevitable ebb and flow of revenge.


I am a feminist, by the way. But here I constantly battle this female reluctance to believe in “conspiracies”. Religion is a conspiracy for chrissake! Gaining power to become the most powerful person on the planet requires a complex management of other folks in a gigantic conspiratorial momentum — some of it can be seen as propaganda, other actions are simple discreet moves controlling the playing field and killing the opposition.


Here in the top cartoon , I have placed three characters that have defined “conspiracy” in their own way. All are AUSTRALIANS. They are not the only characters at this level in the world, but their importance has been quite phenomenal, playful and efficient. 


John Pilger exposes conspiracies, inadequacies and plots by governments that do rotten things in secret. See, government will often say one thing to the public, through a compliant media and political pressers, and do another(s) behind the scene. Constantly.

Most women don’t trust Pilger, especially journalists. “He goes to far.” “His views are too controversial.” “He makes me uncomfortable” “He sees too many conspiracies everywhere” “His views are UNBALANCED”. This last one is a bit rich coming from females who often see “balance" as accepting “good and bad” in the same feelings.
John Pilger pushes on regardless, more and more controversially determined, while being always accurate.


Julian Assange found his calling by using his special skills: hacking. But he went beyond these algorithms skills and developed a healthy amoral judgement which annoy a lot of people with righteousness in their backside, especially women. He releases the secrets deals made by government to stay in power, as well as the bad deeds the government want to keep secret. I believe Julian has been entrapped by the oldest way women know how to. But he has managed to stay afloat, even while being betrayed by some of his own friends to the point he had to secretly betray his bail conditions. "They" were coming for him. Wikileaks is Assange and Assange is Wikileaks — even in exile, which is better than incommunicado in prison. Hillary Clinton once mentioned that Wikileaks was “dead” and then you know the rest. Wikileaks released her dud emails and those of her support machine. Even after she deleted all of her “private” emails from her server (by accident, I believe we are told), I would not be surprised to find that Assange actually has these Clinton “private” emails in stock — and is waiting. He has been accused of working for the Russians, with “proofs” that none ever saw and ever will. It's rubbish of course. Most people who work in “intelligence” would know that these "proofs" are a lot of baloney. But to be fair, Wikileaks had only a very small impact on the destruction of Hillary in the presidential elections despite the FBI doing this or that. The next character had more to do with the strange “unpredicted” result than the other two Aussies...

Uncle Rupe (aka Rupert Murdoch) is the clever guy who manipulates people to believe in crap. Crap is whatever he chooses for him to make money or whom he chooses to anoint. Mostly illustrated crap. Every picture-impact is a million words.
Someone like Soros is bent. Soros believes in the good of the hypocritical left mixed with the hypocritical neoliberal robbery. This is ugly.
Rupert is more assured of his conspiracies. He place them in the open titbit by titbit, but the entirety of his means and scope are quite secret and complex. Few journalists understand and few are prepared to expose the tricks (because one day “they” might work for him? Did I say this?). Quite simply, Rupert supported Trump from “the beginning”. Rupert owns a lot of “conservative” media in the world.
The general trick is to appear ambivalent about an outcome, while showing warts and all of his wares (including naked pictures of the wife), but by ruthlessly panning the opposition. Thus he is not promoting full blatant lies, just proportions of truths, half-truths and rumours —and distracting nudes. Suddenly Hillary is portrayed as a nice woman one day and as a full-blown bitch the next in the White House. Sources are quoted. Hum… 
Rupert has an intent: get Trump elected. He is going to confuse the women folk by “falling in love” with Jerry Hall. It’s genuine: wedding bells. Women are emotionally taken. Meanwhile the manipulation of voters continues — especially in the "Christian wheat-belts” and "real" male dominions. Everywhere he can, Murdoch places hints — and he is patient. It's a question of FINAL numbers. I repeat: FINAL numbers.
For conspiracies to work, they have to be well orchestrated, secret, specifically intended even if there is need for improvisation, and they demand patience. Most women are not patient enough with conspiracies. They would spill the beans too easily. A secret is rarely safe in the brain of women: don't repeat this gossip. Sure. Next thing the whole world knows.

Women don’t understand the "special" next move, especially a move which might go against you, but is a master stroke at sowing doubt rather than generate resistance. 
And by the way, a lot of people "in" on Rupert's conspiracy, are mere players who don't know they are part of a master plan, but have been employed because they firmly believe in the issues that will be beneficial to the master plan. It's not brain surgery, it's picking the good dogs from the litter... as well as having means to make sure the nag you pick will pip the colt at the post...


So what is a conspiracy:
http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/conspiracy tells us:
what is a conspiracy
the activity of secretly planning with other people to do something bad or illegal.

conspiracy of silence
a general agreement to keep silent about a subject for the purpose of keeping it secret.


Here we must emphasize the meaning of “bad” and “illegal” in the context of government, propaganda and distrust.


Is the US spying on Merkel and Hollande a conspiracy of sorts? Sure, when this is done in secret and for gaining an advantage.


Is fostering regime change in Syria a conspiracy?

In a way no, because the intent is stated and the means of achieving this outcome are somewhat stated (funding/helping "rebels”) but the truth is secretly conspiratorially modified to make us accept that these rebels are moderates when they are fully fledged terrorists. The intent is also falsified by painting a ruler as a bad person, while the act of regime change is totally illegal in the UN charter. As well the true intent is not really “regime change” but creating a political vacuum that will be more conductive to better mercantile outcomes.

For example the USA want help their “friends” the Saudis (Wahhabi, Salafists, Sunnis), to place a gas pipeline through Syria. The Syrian government (Allawites, Shia, Christians) refuses. The Yanks are not going to be happy. They will CONSPIRE to sow discord in that country, till the “rebels” (Sunnis) take over the government or make the government comply with the US demand of a Saudi pipeline.

So, why would the Syrian refuse a pipeline which in the long run would bring cash to the country? The pipeline would compete with (and eventually trash) the Syrian friends — the Russians and the Iranians economies. The conspiracy thus goes deeper and deeper into manipulations of markets and supplies. Part of this “complex” conspiracy is that the US desperately want to damage the Russian economy.

The Russians supply gas to Europe and doing so keep their economy afloat. A few years ago, the USA tried to sink the Russian economy by trying to “privatise” its resources through the oligarchs and some bogus banks. Russia (Putin) saw that this did not happen. The US administration has been trying to destroy Russia and Putin ever since — without going to full overt war.

The Western neo-liberal media has been stirred into creating and maintaining the idea that the Ruskies are the bad guys. "Détente is a bad idea”. This is a complete conspiracy where what is done is designed to benefit the USA, is hidden from the public, is completely illegal on the international relation market and hypocritical to the hilt. 

How do we dismantle such conspiracies? These conspiracies, like that of the “Saddam has weapons of mass destruction” are very difficult to expose when the media at large is part and parcel of the said conspiracy — willingly or not.  Meanwhile bombs will fall on the poorest countries, killing kids and old folks, while Obama makes jokes at a media annual dinner.  This is sicker than sick. This is a conspiracy with hypocrisy.
And women, including journos are in love with Barak for being so male and so entertaining… Women don’t often see past the image. Dumb? Not really... Just lacking the interest in trying to understand the greater game beyond the bitching, the goss and the gloss.

I am going to be hit for six, aren’t I? Ah the pleasure of life.


Gus Leonisky
Your local conspiracy theorist
I could be wrong, but I don't think so....

the artfulness of stats...

In theory, statistics should help settle arguments. They ought to provide stable reference points that everyone – no matter what their politics – can agree on. Yet in recent years, divergent levels of trust in statistics has become one of the key schisms that have opened up in western liberal democracies. Shortly before the November presidential election, a study in the US discovered that 68% of Trump supporters distrusted the economic data published by the federal government. In the UK, a research project by Cambridge University and YouGov looking at conspiracy theories discovered that 55% of the population believes that the government “is hiding the truth about the number of immigrants living here”.

Rather than diffusing controversy and polarisation, it seems as if statistics are actually stoking them. Antipathy to statistics has become one of the hallmarks of the populist right, with statisticians and economists chief among the various “experts” that were ostensibly rejected by voters in 2016. Not only are statistics viewed by many as untrustworthy, there appears to be something almost insulting or arrogant about them. Reducing social and economic issues to numerical aggregates and averages seems to violate some people’s sense of political decency.

read more:

https://www.theguardian.com/politics/2017/jan/19/crisis-of-statistics-bi...

Statistics applied to economics and politics are useful to mask conspiracies from the public. As I have mentioned many times on this site, politics and economics are not sciences. They only rely on accepted values and opinions. Nothing scientific about these. But these stats can be use to create impressions, including maintain long terms conspiracies which are designed to enrich the rich and let the poor in poordom... Nothing new in illusion, except the magic tricks becomes more precise — with stats to boot.

hollywoodian conspiracy...

HOW THE C.I.A. TRICKED THE WORLD'S BEST WRITERS


JOEL WHITNEY


"Another odd episode steps out from the Cold War's shadows. Riveting."
—Kirkus Reviews (starred review)


"Listen to this book, because it talks in a very clear way about what has been silenced."
—John Berger, author of Ways of Seeing and winner of the Man Booker Prize


"It may be difficult today to believe that the American intellectual elite was once deeply embedded with the CIA. But with Finks, Joel Whitney vividly brings to life the early days of the Cold War, when the CIA's Ivy League ties were strong, and key American literary figures were willing to secretly do the bidding of the nation's spymasters." —James Risen, Pulitzer Prize-winning author of Pay Any Price: Greed, Power and Endless War

“A deep look at that scoundrel time when America's most sophisticated and enlightened literati eagerly collaborated with our growing national security state. Finks is a timely moral reckoning—one that compels all those who work in the academic, media and literary boiler rooms to ask some troubling questions of themselves...” —David Talbot, founder of Salon and author of The Devil's Chessboard: Allen Dulles, the CIA and the Rise of America's Secret Government

read more:

http://www.orbooks.com/catalog/finks-by-joel-whitney/

 

I believe that Hollywood was in on the sting from the start... Hollywood has no redeaming features...

the artfulness of being omnipresent....

Rupert Murdoch and Jerry Hall star attractions at Malcolm Turnbull's business drinks


While all eyes were on Washington over the weekend as one billionaire officially entered public office, another touched down in Australia to be entertained by our public officers.

Media mogul Rupert Murdoch, together with his wife, model and thespian Jerry Hall, were the main attraction at Prime Minister Malcolm Turnbull's sundowner soiree at Kirribilli House on Saturday.

read more:

http://www.smh.com.au/lifestyle/celebrity/rupert-murdoch-and-jerry-hall-star-attractions-at-malcolm-turnbulls-business-drinks-20170121-gtw3gz.html

 

What is impressive in this article by Jenna Clarke is the description of frocks. If the same article had been written by a bloke, other parts of the duo would have been mentioned. But what is telling is the tentacular spread of Uncle Rupe. Not only he has Nigel Farrage to comment on his FOX network, we are told:

The appointment (Nigel Farrage) adds weight to the recent New York Magazine report that Murdoch, who also owns Sydney's Daily Telegraph, The Sun and The Times papers in London, is working hard to establish a relationship with the newly installed President by speaking to Trump three times a week.

While 'Jupert' are down under, Murdoch's ex-wife Wendi Murdoch was on the ground in Washington enjoying the inauguration celebrations with her close friend, Ivanka Trump.

Yep. Would you believe the man who the planet should deeemed responsible for the Trump ascendency (the Ruskies had nothing to do with it) will work hard to speak to El Trumpo three times a week — possibly one time personally— mano a mano — and twice on the blower like he did with G W Bush?

What sort of loony tunes will our Uncle Rupe place in Trumbelina's caboosh? Hum... We know that "they" don't want to shirtfront Putin. So how are they going to by-pass the anti-Russian "hawks" on both sides of politics in the USA? Is the plan more sinister than "détente" and have a design to commute the friendship with Putin as a long term way to "take over" Russia? Attracting the bear in a honey trap? Am I too much of conspiracy sniffer for my own good? Or is the air full of genuine genuinity?

Read from top....

see also: regime change...

and: the hacking is now official: gus apologises...

and: a stacked deck ...

and: and on the sixth day, god....

At this level, Uncle Rupe is a natural. I am not, but to a great extend I am a seer...

fuck you...

https://www.youtube.com/watch?v=vogJh9giEDU

 

Hey Madonna!  A vote for Bernie woud have been a good start... Are you ready? Read from the top... There WAS a conspiracy to install Hillary Clinton at the helm — by most crooked means... NOT FUCKING LOVE....

 

WAKE UP and make me happy....

Apparently Madonna tried to bribe males to vote for Hillary Clinton:

While introducing comedian Amy Schumer at a recent show at New York City's Madison Square Garden, the 58-year-old superstar vowed to perform oral sex on anyone who voted for the Democratic nominee. 

“If you vote for Hillary Clinton,” Madonna told the crowd, “I will give you a blow job.”

She didn't stop there: “I'm not a douche, and I'm not a tool. I take my time. And I have a lot of eye contact.”

read more:

http://www.dailydot.com/layer8/madonna-blowjob-hillary-clinton/

 

a democrat conspiracy...

When the Clinton campaign said it would join the recount in three Rust Belt states narrowly lost to Donald Trump, it didn’t say its motive was overcoming the vote totals but instead to find out if there was “foreign interference” in the election.

“This election cycle was unique in the degree of foreign interference witnessed throughout the campaign,” wrote Clinton campaign counsel Marc Elias. “The U.S. government concluded that Russian state actors were behind the hacks of the Democratic National Committee and the personal email accounts of Hillary for America campaign officials.”

During the campaign Hillary Clinton made no secret of where she thought that foreign interference might be coming from. She repeatedly blamed Russia for trying to sway the election.

When the Green Party’s Jill Stein launched her recount campaign in Wisconsin, Michigan and Pennsylvania (the three states that gave Trump the victory), Stein’s announcement quoted her on her website as saying that because “foreign agents” had “hacked into party databases, private e-mail servers, and voter databases in certain states, many Americans are wondering if our election results are reliable.” Stein’s page was then updated to eliminate reference to “foreign agents” in her quote.

But her recount petition filed in Wisconsin begins by saying “it was widely reported that foreign operators breached voter registration databases in at least two states and stole hundreds of thousands of voter records.” The petition then says the U.S. intelligence community is “confident” Russia was behind the hacks. There is “well-documented and conclusive evidence of foreign interference in the presidential race before the election ... [that] call[s] into question the results and indicate the possibility that (a) widespread breach occurred,” Stein’s lawyers wrote.

In fact the intelligence community has never made public its evidence for independent computer experts to weigh in on. After the election, the Obama administration said it had no proof of Russian interference in the election tallies and that the results “accurately reflect the will of the American people.”

read more:

http://www.huffingtonpost.com/entry/blaming-russia-to-overturn-the-elect...

sad rubbery figures....

Within the section titled, “Methodology,” the report admits:

Despite repeated requests by Amnesty International for access to Syria, and specifically for access to detention facilities operated by the Syrian authorities, Amnesty International has been barred by the Syrian authorities from carrying out research in the country and consequently has not had access to areas controlled by the Syrian government since the crisis began in 2011. Other independent human rights monitoring groups have faced similar obstacles.

In other words, Amnesty International had no access whatsoever to the prison, nor did any of the witnesses it allegedly interview provide relevant evidence taken from or near the prison.

The only photographs of the prison are taken from outer space via satellite imagery. The only other photos included in the report are of three men who allege they lost weight while imprisoned and a photo of one of eight alleged death certificates provided to family members of detainees who died at Saydnaya.

The alleged certificates admittedly reveal nothing regarding allegations of torture or execution.

Articles like, “Hearsay Extrapolated – Amnesty Claims Mass Executions In Syria, Provides Zero Proof,” provide a detailed examination of Amnesty’s “statistics,” while articles like, “Amnesty International “Human Slaughterhouse” Report Lacks Evidence, Credibility, Reeks Of State Department Propaganda,” cover the politically-motivated nature of both Amnesty International and the timing of the report’s promotion across the Western media.

read more:

https://off-guardian.org/2017/02/10/amnesty-international-admits-syrian-...

relieved...

Australian founder of WikiLeaksJulian Assange, will be greatly relieved as Lasso’s pro-U.S. party has promised to evict Assange from Ecuador’s London embassy. The computer hacker and whistleblower has been holed up there since 2012, following attempts to extradite him to Sweden and then to the USA.

Moreno has said Assange can stay in the embassy but has stipulated that he is:

" ... not to intervene in the politics of countries that are friends of Ecuador."

Before the November U.S. election, the attitude of Donald Trump’s camp towards Assange contrasted with Hillary Clinton’s in Assange’s favour. Last year, Ecuador was pressured by the Obama administration to cut off Assange’s internet access at their London embassy. This followed WikiLeaks releasing thousands of emails damaging to Obama and Clinton, as IA reported in detail in November.

Of course, now Trump is president, there is no telling what the new administration’s stance will be. Assange will have observed current White House volatility and unpredictability as closely as anyone. Just in the last week, Trump has fabricated an incident in Sweden, has been revealed to be unable to live in the White House and has had a retired vice-admiral decline his offer to replace Michael Flynn, who was forced to resign after revelations that he had misled the vice-president about his links with Russia.

Observers who anticipated the right would march on to victory in Ecuador – as has happened in Argentina, Peru, the USA and Chile’s local elections, and is predicted for this year’s European elections – have been proven wrong.

read more:

https://independentaustralia.net/politics/politics-display/julian-assang...

 

read from top...

blame the russians...

Following revelations that the CIA can reportedly attribute its hacking activity to others, an anti-virus expert has said that attacks previously blamed on others are now attributable to the CIA, according to WikiLeaks founder Julian Assange.

News that the CIA could make its malware look as if it derived from Russia, China or other actors emerged as part of WikiLeaks’ ‘Year Zero’ data release on Tuesday.

According to the leaked information, the CIA’s malware allows the intelligence agency to not only steal hacking techniques, but also to leave false “fingerprints” to make it appear as if others were responsible for the attack.

Speaking in a livestream on Thursday, Assange announced that WikiLeaks will give tech companies access to the methods used by the CIA in its hacking operations. Assange then said that after the revelation, an anti-virus expert approached WikiLeaks to say that attacks previously blamed on Russia, China and Iran have now been pinned on the CIA.

“The technology is designed to be unaccountable, it’s designed to be untraceable, it’s designed to hide itself. It’s designed to throw off people looking to see where there are fingerprints that might demonstrate who authored that technology," Assange explained.

read more:

https://www.rt.com/news/380051-assange-malware-cia-fingerprints/

spying on trump...

First, Vault 7 completely demolishes the already meager claim in December 2016 from the outgoing Obama administration that evidence of «Russian code» in alleged hacking of the Democratic National Committee proved Moscow’s involvement. That argument was absurd on its face even when it was made, roughly equivalent to suggesting that because a gang of bank robbers used a Volkswagen for a getaway car they must have been Germans. Clearly Russian hackers would use anything but Russian software to avoid pointing back to themselves. Wikileaks now confirms the CIA’s use of Russian software for false-flag effect:

«The CIA's Remote Devices Branch's UMBRAGE group collects and maintains a substantial library of attack techniques 'stolen' from malware produced in other states including the Russian Federation.

«With UMBRAGE and related projects the CIA cannot only increase its total number of attack types but also misdirect attribution by leaving behind the ‘fingerprints’ of the groups that the attack techniques were stolen from.»

Second, Vault 7 should be scrubbed for evidence of coordination between American agencies and those of the other «Five Eyes» Anglosphere countries with which the U.S. closely shares intelligence: the United Kingdom, Canada, Australia, and New Zealand. Why? There’s a saying in Washington: never believe anything until it’s been officially denied. Obama has been lawyerly definitive in his denials of ordering taps on Trump and his team or on any American citizen, ever. More precise in his language has been James Clapper, former Director of National Intelligence (DNI), who states that «there was no wiretap against Trump Tower during the campaign conducted by any part of the national intelligence community». This begs the question of whether Trump was tapped not by a U.S. «national» agency but by one of the Five Eyes sister agencies, which then passed the information back to their American colleagues, a ploy to avoid legal prohibitions on domestic spying or even a pro formawarrant requirement. A U.S. former intelligence official familiar with the practice tells me that such a maneuver was not only a possible means for the espionage against Trump but probable. The most likely agency to have carried out the task is the UK’s Government Communications Headquarters (GCHQ), formal counterpart of the U.S. National Security Agency and its virtual satellite.

read more:

http://www.strategic-culture.org/news/2017/03/09/wikileaks-cia-document-...

the FBI conspiratorial...

 

Hillary Clinton sparked an FBI backlash, which is now surfacing, when she stonewalled the Feds, who were trying to investigate her private server, Julian Assange said during the John Pilger Special, courtesy of Dartmouth Films, which is now available in full on RT.

“If you go to history of the FBI, it has become effectively America's political police. And the FBI demonstrated with taking down the former head of the CIA [David Petraeus in 2012] over classified information given to his mistress that almost no one was untouchable. The FBI is always trying to demonstrate that. ‘No one can resist us,’” Assange told the Australian journalist during the 25-minute interview.

WATCH & READ FULL INTERVIEW HERE

 

But Hillary Clinton very conspicuously resisted the FBI's investigation. So, there is anger within the FBI because it made the FBI look weak.”

FBI director James B. Comey threw a spanner into the presidential race that threatened to become a Clinton procession last week, when he claimed that the agency had potentially obtained new information pertaining to Clinton’s use of a personal email server, set up shortly after she became Secretary of State in 2009, when they obtained the laptop of Anthony Weiner, the ex-husband of close Clinton aide Huma Abedin. Weiner was being investigated for an unrelated sexting offense.

Clinton has categorically denied mishandling classified information by using a vulnerable personal email address for State Department business. Fox News has alleged that the FBI has obtained new evidence from Weiner’s computer that shows that Clinton was “very likely hacked.”

The right-wing network has also claimed that there is a “high priority” FBI investigation into whether favors were exchanged by Clinton for donations to her husband’s foundation, though other media have refuted these claims, saying that an earlier investigation into the Clinton Foundation, which cleared the power couple, remained closed.

 

Assange, whose WikiLeaks website has over the last ten monthsreleased three sizable batches of emails, relating to Clinton herself, the Democratic National Committee, and her campaign manager John Podesta, said the FBI has cause to investigate Clinton.

“There's a thread that runs through all of these emails. There is quite a lot of "pay-to-play," as they call it – taking… giving access in exchange for money for many individual states, individuals and corporations. Combined with the cover-up of Hillary Clinton's emails while she was Secretary of State this has led to an environment where the pressure on the FBI [to investigate] increases,” Assange said.

Regardless of whether Clinton ever faces charges, Assange asserted that Clinton was beholden to corporate and political entities that have been hidden from the electorate during the race to the White House.

“She's this centralizing cog, so that you've got a lot of different gears in operation from the big banks like Goldman Sachs, and major elements of Wall Street, and intelligence, and people in the State Department, and the Saudis, and so on. She's is the, if you like, the centralizer that interconnects all these different cogs. She's smooth central representation of all that, and all that is more or less what is in power now in the United States,” stated Assange, who said that the leaked emails presented a clear picture of this nexus of influences.

Assange also insisted that despite his image, projecting hope and change, President Barack Obama became “very close to banking interests” during his own initial White House campaign in 2008.

“In fact, one of the most significant Podesta emails that we released was about how the Obama cabinet was formed – and half the [first] Obama cabinet was basically nominated by a representative from Citibank. It is quite amazing,”Assange said.

‘Libya was Hillary’s war’

According to Assange, Clinton’s emails reveal a masterplan, hatched months before the West’s intervention in Libya in March 2011, to make it the signature conflict of her tenure as secretary of state, and a podium from which to realize her presidential dreams.

 

 

“Libya more than anyone else's war was Hillary Clinton's war. Barack Obama initially opposed it. Who was the person who was championing it? Hillary Clinton. That's documented throughout her emails,” Assange said.

“There's more than 1,700 emails out of the 33,000 of Hillary Clinton's emails we published just about Libya. It's not about that Libya has cheap oil. She perceived the removal of Gaddafi and the overthrow of the Libyan state something that she would use to run in the general election for president. So late 2011, there's an internal document called the "Libya Tick Tock" that is produced for Hillary Clinton, and it's all the... it's a chronological description of how Hillary Clinton was the central figure in the destruction of the Libyan state.”

But the scheme not only failed on a personal level, after Clinton was largely blamed for allowing a jihadist ransacking of a US compound in Benghazi in 2012, but also continues to haunt the country, which remains in a state of civil war, and Europe.

“As a result, there [have been] around 40,000 deaths within Libya. Jihadists moved in, ISIS moved in. That led to the European refugee and migrant crisis, because not only did you have people fleeing Libya, people then fleeing Syria, destabilization of other African countries as a result of arms flows,” said Assange.

Over the course of the interview, Assange also expounded on his views on Donald Trump, the relationship between WikiLeaks and Russia, and his plan to leave the Ecuadorian embassy, where he has lived as a legal fugitive since 2012.

The full transcript of the interview is available here, and previous excerpts here, and here.

read more:

https://www.rt.com/news/365404-assange-pilger-clinton-fbi/

 

Read from top...

 

see also: 

https://www.rt.com/uk/382986-anderson-assange-love-sex/

 

a bitch named hillary...

 

 

Following the ABC broadcast, Ferguson’s executive producer, Sally Neighbour, re-tweeted the following: 'Assange is Putin’s bitch. We all know it!'

 

The slander, since deleted, was even used as a link to the ABC interview captioned 'Assange is Putins (sic) b****. We all know it!'

bitch

 

In the years I have known Julian Assange, I have watched a vituperative personal campaign try to stop him and WikiLeaks. It has been a frontal assault on whistleblowing, on free speech and free journalism, all of which are now under sustained attack from governments and corporate internet controllers.

The first serious attacks on Assange came from the Guardian, which, like a spurned lover, turned on its besieged former source, having hugely profited fromWikiLeaks’ disclosures. With not a penny going to Assange or WikiLeaks, a Guardian book led to a lucrative Hollywood movie deal. Assange was portrayed as “callous” and a “damaged personality”.

It was as if a rampant jealousy could not accept that his remarkable achievements stood in marked contrast to that of his detractors in the “mainstream” media. It is like watching the guardians of the status quo, regardless of age, struggling to silence real dissent and prevent the emergence of the new and hopeful.

Today, Assange remains a political refugee from the war-making dark state of which Donald Trump is a caricature and Hillary Clinton the embodiment. His resilience and courage are astonishing. Unlike him, his tormentors are cowards.

You can access more of the films and journalism of John Pilger at johnpilger.com or follow him on Twitter @johnpilger.

Read more:

https://independentaustralia.net/business/business-display/clinton-assange-and-the-war-on-truth,10845

read from top... At this level of conspiracy, Hillary is more like a devious chauvinistic bloke in woman's feministic pants...

abject...

Ecuador has cut Julian Assange’s communications with the outside world from its London embassy, where the founder of the whistleblowing WikiLeaks website has been living for nearly six years.

The Ecuadorian government said in statement that it had acted because Assange had breached “a written commitment made to the government at the end of 2017 not to issue messages that might interfere with other states”.

It said Assange’s recent behaviour on social media “put at risk the good relations [Ecuador] maintains with the United Kingdom, with the other states of the European Union, and with other nations”.

 

Read more:

https://www.theguardian.com/media/2018/mar/28/julian-assange-internet-co...

 

The US interfere with most countries, if not all, including Equador. Time to put an end to Assange's "detention" and let him be free wherever he wants, INCLUDING AUSTRALIA.

 

Read from top.

 

Meanwhile:

Twitter users stood up in defense of Julian Assange, who has been cut off from internet access and communications by Ecuadorian officials.

Many Twitter users shouted out in defense of WikiLeaks founder Julian Assange, who is isolated in the Embassy of Ecuador. He can't read their support, of course, since the government of Ecuador announced Wednesday that it has shut down Assange's internet connection and other means of outside communication.

The Twitter posts, united by hashtag #ReconnectJulian, demand that Ecuador restore Assange's internet connection.

A Tweet by Caitlin Johnstone says Ecuador's decision double-crosses the idea of political asylum, as Assange has been given asylum for "speaking truth using the internet" in the first place.

Read more:

https://sputniknews.com/world/201803291063011591-assange-twitter-internet-connection-reaction/

 

Can someone nearby give Assange access to WiFi? code word: truth?

a martyr in ecuador...

Human rights activists including Noam Chomsky, John Pilger and Pamela Anderson have published an open letter demanding that the Ecuadorian government restore Julian Assange’s freedom of speech.

The WikiLeaks editor is living in virtual isolation within London’s Ecuadorian embassy after authorities at the State Office scrambled his internet connection. The decision was taken due to Assange’s critical remarks on social media regarding Catalan leader Carles Puigdemont’s arrest (see: http://www.yourdemocracy.net.au/drupal/node/34708).


It’s understood that Assange will not be allowed to see visitors, after the Ecuadorian government said his recent actions had threatened good relations with nations like the UK and Spain.

READ MORE: Assange’s internet connection cut following ‘agreement breach’ – Ecuador

A host of famous names have now come out in support of the WikiLeaks co-founder, and demanded that the Ecuadorian government reverse their decision to cut his internet access.

 

Read more:

https://www.rt.com/news/422860-assange-open-letter-reconnect/

 

Read from top.

and the british government too...

We call on the Government of Ecuador to allow Julian Assange his right of freedom of speech.

If it was ever clear that the case of Julian Assange was never just a legal case, but a struggle for the protection of basic human rights, it is now.

Citing his critical tweets about the recent detention of Catalan President Carles Puigdemont in Germany, and following pressure from the U.S., Spanish and UK governments, the Ecuadorian Government has installed an electronic jammer to stop Assange communicating with the outside world via the internet and phone.

As if ensuring his total isolation, the Ecuadorian Government is also refusing to allow him to receive visitors. Despite two UN rulings describing his detention as unlawful and mandating his immediate release, Assange has been effectively imprisoned since he was first placed in isolation in Wandsworth prison in London in December 2010. He has never been charged with a crime. The Swedish case against him collapsed and was withdrawn, while the United States has stepped up efforts to prosecute him. His only "crime" is that of a true journalist — telling the world the truths that people have a right to know.

Under its previous president, the Ecuadorian Government bravely stood against the bullying might of the United States and granted Assange political asylum as a political refugee. International law and the morality of human rights was on its side.

Today, under extreme pressure from Washington and its collaborators, another government in Ecuador justifies its gagging of Assange by stating that:

“Assange's behaviour, through his messages on social media, put at risk good relations which this country has with the UK, the rest of the EU and other nations.”

This censorious attack on free speech is not happening in Turkey, Saudi Arabia or China; it is right in the heart of London. If the Ecuadorian Government does not cease its unworthy action, it, too, will become an agent of persecution rather than the valiant nation that stood up for freedom and for free speech. If the EU and the UK continue to participate in the scandalous silencing of a true dissident in their midst, it will mean that free speech is indeed dying in Europe.

This is not just a matter of showing support and solidarity. We are appealing to all who care about basic human rights to call on the government of Ecuador to continue defending the rights of a courageous free speech activist, journalist and whistleblower.

We ask that his basic human rights be respected as an Ecuadorian citizen and internationally protected person and that he not be silenced or expelled.

If there is no freedom of speech for Julian Assange, there is no freedom of speech for any of us — regardless of the disparate opinions we hold.

We call on President Moreno to end the isolation of Julian Assange now.

List of signatories (in alphabetic order):

Pamela Anderson, actress and activist

Jacob Appelbaum, freelance journalist

Renata Avila, International Human Rights Lawyer

Sally Burch, British/Ecuadorian journalist

Alicia Castro, Argentina’s ambassador to the United Kingdom 2012-16

Naomi Colvin, Courage Foundation

Noam Chomsky, linguist and political theorist

Brian Eno, musician

Joseph Farrell, WikiLeaks Ambassador and board member of The Centre for Investigative Journalism

Teresa Forcades, Benedictine nun, Montserrat Monastery

Charles Glass, American-British author, journalist, broadcaster

Chris Hedges, journalist

Srećko Horvat, philosopher, Democracy in Europe Movement (DiEM25)

Jean Michel Jarre, musician

John Kiriakou, former CIA counterterrorism officer and former senior investigator, U.S. Senate Committee on Foreign Relations

Lauri Love, computer scientist and activist

Ray McGovern, former CIA analyst, Presidential advisor

John Pilger, journalist and film-maker

Angela Richter, theater director, Germany

Saskia Sassen, sociologist, Columbia University

Oliver Stone, film-maker

Vaughan Smith, English journalist

Yanis Varoufakis, economist, former Greek finance minister

Natalia Viana, investigative journalist and co-director of Agencia publica, Brazil

Ai Weiwei, artist

Vivienne Westwood, fashion designer and activist

Slavoj Žižek, philosopher, Birkbeck Institute for Humanities

 

Read more:

https://independentaustralia.net/life/life-display/the-isolation-of-juli...

 

Gus calls upon the Brits to do the right thing and give up their sadistic vengeance against Assange as well. We call on the Government of Great Britain to let Julian Assange leave the Embassy without any concequences and let him use his rights to the freedom of speech.


it's clear that the case of Julian Assange was never a "legal case", but a bloodymindedness to eliminate Assange's basic human rights, as well as lying to the public about it. Time to clean up the slate of the State.

Oh! I can see some pink pigs flying pass my window. There's hope.

 

Gus Leonisky

Old Agent for truth and rights, the humanistic way.

 

Read from top.

wiping away a misty tear...

 

...

On Friday morning, after Rusbridger tweeted about his “emotional” last day as editor, the Wikileaks Twitter account replied: “Even more emotional than 5 years of our editor being detained without charge after you invited him to the UK to be your source.”

It added that no doubt “Mr Snowden” was “wiping away a misty tear”.

While Snowden is living in exile in Russia, Wikileaks founder Julian Assange remains living the Ecuadorian embassy in London facing extradition to Sweden on sex charges if he leaves.

Asked about this, Rusbridger says: “I was with Edward Snowden in Moscow for seven hours the week before last and he couldn’t have been clearer that he thinks The Guardian has treated him incredibly well.

“We’ve looked after him and we’ve stayed in touch with him so I know for a fact that Assange doesn’t speak for Snowden.

“As for Assange, he hasn’t spent the last few years in exile because of anything to do with publishing. It’s something else completely.”

Read more of The Guardian delusions at:

https://www.pressgazette.co.uk/alan-rusbridger-on-hacking-snowden-wikileaks-and-losing-300m-to-make-the-guardian-financially-secure/

 

Nononono... Assange is in "self-exile" not BECAUSE OF SOMETHING ELSE. Assange, has spent the last few years in the Ecuador Embassy because of EVERYTHING TO DO WITH PUBLISHING. Nothing to do with a pseudo-fling in Sweden...

The USA have a dossier of charges against Assange and should he get out (or be booted out) he will be extradited by the UK government (a member of the five eyes spy network — a network which is giving the EU the shits in Brexit negotiations) to the USA for having PUBLISHED stuff the USA wanted kept secret. 

Meanwhile The Guardian has not helped any of their sources such as Snowden and Assange survive the nasty onslaughts from governments...

 

Read from top. 

the murdoch fun conspiracies...



Why Rupert Murdoch can’t be stopped 


The political empire of the News Corp chairman


By Robert Mane, in 2013 at The Monthly


In late July, Robert Thomson, the suave chief executive of News Corp – the recently separated and financially challenged publishing branch of the Murdoch media empire – announced that Col Allan, the editor-in-chief of Rupert Murdoch’s favourite tabloid, the New York Post, was coming home to Australia on a two- to three-month assignment. Unless Allan’s visit had some political purpose, the return of the native was difficult to explain. Under his editorship, the New York Post has reportedly lost several hundred million dollars since 2001. In the letter to Australian colleagues, Thomson defined the mission, with studied vagueness, as “providing extra editorial leadership for our papers”. “It will be invaluable for our papers in Australia,” he continued, “to have the benefit of his insight, expertise and talent.” Col Allan’s most famous insight is the fear that an editor might instil in his underlings by conspicuous acts of apparent derangement, like pissing in the office sink. His most famous expertise is bare-knuckled political combat and character assassination. His most famous talent is for the brazen front-page banner headline.

Allan arrived in Australia on 29 July, a week before the announcement of the date of the 2013 federal election. Almost instantly, News Corp’s three most influential Australian tabloids – the Sydney Daily Telegraph, the Melbourne Herald Sun and the Brisbane Courier-Mail – began what looked to the outsider like a front-page headline competition for Allan’s approval in what was by now News Corp’s main game – to get Kevin Rudd.

On 2 August, the Courier-Mail put in an early bid: “KEV’S $733m BANK HEIST”. The reference was to new taxes on beer, cigarettes and “your savings”, with Rudd pictured in a beanie and a mask grasping a sack of money. The next day the Herald Sun responded with “IT’S A RUDDY MESS”. As the paper explained, “Debt soars, unemployment to hit 11-year high, revenue crashes and boats bill blows out”. Two days later, when the election was announced, the Daily Telegraph upped the ante with its instantly notorious “Finally, you now have the chance to … KICK THIS MOB OUT”. It was on a roll. The next day, it followed with a Hogan’s Heroescatchphrase, “I KNOW NUTHINK!”, and caricatures of Kevin Rudd and Anthony Albanese as Nazis. The Courier-Mail was not to be outdone. After the prime minister announced the candidacy of former Queensland premier Peter Beattie, it answered the Tele with “SEND IN THE CLOWN”. And so it went. “DEAD KEV BOUNCE” (Courier-Mail, 10 August). “RUDD’S BULLY BOY” (Herald Sun, 10 August). “KEVIN DEADLY SINS” (Sunday Mail, 11 August). “DOES THIS GUY EVER SHUT UP?” (Courier-Mail, 22 August). By the final week of the campaign, it was clear that Tony Abbott would win the election handsomely. The headlines followed. “THE LONG GOODBYE” (Courier-Mail, 2 September). “RUDD FREE ZONE” (Courier-Mail, 5 September). “TONY’S TIME” (Herald Sun, 6 September). “THE CIRCUS IS OVER” (Courier-Mail, 6 September). Throughout the campaign there were scores of anti-Labor front-page items in the three critical Murdoch tabloids and not one that could be considered pro-Labor.

The most influential of the News Corp columnists – Piers Akerman, Andrew Bolt, Janet Albrechtsen and Miranda Devine – if anything outdid in venom their headline-composing colleagues, no doubt under Col Allan’s approving gaze. According to their collective portrait of the prime minister, Rudd’s government was “chaotic” and “dysfunctional”. He had left the nation with a “Budget shambles” and had “squandered billions”. He now had “no policies to talk of” except “back-of-the-beer-coaster nonsense” and was, as a result, conducting “the dirtiest, the lowest campaign ever run by a major political party”. Rudd’s rhetoric was “pompous” and “verbose”. He tried to win arguments by “bullying not persuasion”. Under him Labor had been “flushed away in a sewer of hate” with his “blatant appeal to … class warfare”. Rudd’s (partly apocryphal) personal history was supposedly all too revealing. He “had been kicked out of a New York ‘gentleman’s club’ for behaving weirdly with topless dancers”. He was the man “whose abuse had made an RAAF stewardess cry”. He had even pulled “a hissy fit in Afghanistan over a missing hairdryer”. He was nothing more than “a foul-mouthed backstabber”.

The News Corp columnists explained Rudd’s character like this. He was “venomous”, “a volatile, nasty man”, “a selfie-addicted, twittering Facebook junkie”, who thought that “rules are for other people”. Not only during the campaign had he “trashed the Bible” and “slimed his faith” but also “trampled on the lowly”. As a typical “class clown”, “the more Rudd tries to be like us, the less he is”, and “the more you know him, the more you detest him”. He was a “fake”, “a narcissist”, “hubris on steroids”, “callous and manipulative” with no capacity for “empathy” and most accurately to be understood as a thoroughgoing “psychopath”. Even his physical demeanour, we learnt, was rather disgusting. He “smirks”. He “pouts”. He “wants to stamp his little feet”. He “flicks” his hair repeatedly. Not only is he “afflicted by a repetitive, involuntary twitch of his lower lip”, but “his rotating hand movements have to be seen to be believed”.

In this collective portrait of Kevin Rudd, the News Corp columnists did not find him to have even one positive human quality.

Rudd was returned as Labor leader because of his apparent popularity with the Australian people. With him therefore the News Corp attack dogs went in for character assassination. With Tony Abbott, by contrast – “the Oxonian Rhodes scholar”, “the volunteer fire-fighter and surf club member”, “the hugely intelligent, hugely decent, down-to-earth bloke”, equally at home downing “beers” and “writing books about political philosophy” – the same journalists practised character beatification.

Australian journalists once did not write like this. How had Australian journalism come to this? Although the explanation is complex, the foundations were laid down a quarter-century ago.
In 1979 Rupert Murdoch made his first takeover bid for the largest newspaper company in Australia, the Herald and Weekly Times, which he believed had mistreated one of its key architects, his father. The bid was resisted. Murdoch had a well-deserved reputation as a manipulator of the political process. He was known to have used his existing papers ruthlessly in 1972 to undermine the Liberal prime minister, Billy McMahon, and then in 1975 to help destroy Gough Whitlam, the Labor prime minister he had once enthusiastically supported. In fighting against the bid, the Melbourne Herald expressed the general understanding: “Mr Murdoch’s newspapers always respond in unison – as though to some divine wind – as they pursue their relentless campaigns in favour of current Murdoch objectives – particularly his political ones. Every journalist in Australia knows that.”

In 1986 Murdoch announced a second Herald and Weekly Times takeover bid. By this time the case for resistance was far stronger than in 1979. In order to pursue his television ambitions, Murdoch had become a citizen of the United States. The rules of the Foreign Investment Review Board made it clear that “foreign investment in mass circulation newspapers is restricted”. In 1981, Murdoch had taken control of the London Times and Sunday Times, we know now with the collusion of the UK prime minister, Margaret Thatcher. His bid had been spared reference to the Monopolies and Mergers Commission on the condition that he respected the newspapers’ editorial independence. Almost immediately, the condition was flagrantly breached and Murdoch threatened with a term in prison. Even more importantly, by this time it was clear that Murdoch was using his papers as standard-bearers for the Thatcher–Reagan radical-conservative revolutions that were undermining social democratic parties and progressive politics throughout the English-speaking world. The Hawke government’s opposition to the News Corp takeover bid for the Herald and Weekly Times ought to have been certain.

Bob Hawke, who had once advised Whitlam that he would rue the day he got into bed with Murdoch, was in fact a strong supporter. Hawke blamed the conservatives who ran the Herald and Weekly Times for keeping Labor out of power in Victoria between 1955 and 1982. Even more, he resented the light that Murdoch’s rival newspapers at Fairfax – both the Sydney Morning Herald and the National Times – had shone on real or supposed corruption in the NSW branch of the ALP. Hawke hoped to seize the opportunity occasioned by the Murdoch takeover bid to kill or weaken two of Labor’s media enemies. He also believed that he could use his best mate, Sir Peter Abeles, a News Corp business partner in Ansett Airlines, as a political bridge to Murdoch. In his Media Mates, Paul Chadwick records a telling exchange between the prime minister and Senator John Button. Button inquired: “Why don’t you tell us precisely how you want to help your mates?” Hawke replied: “Remember they’re the only mates we’ve got.”

As Colleen Ryan has documented recently in her Fairfax: The rise and fall, Hawke’s treasurer, Paul Keating, was even more enthusiastic about the takeover, in part for the same reasons as Hawke; in part because Fairfax had raised awkward questions about Keating’s relations with the property developer Warren Anderson; and in part because, as a radical reformer, Keating wanted to inject into the economy the energy of “new money” represented by Murdoch (and Kerry Packer) and to destroy moribund “old money” interests, represented for him by both the hated Fairfax enemy and the moribund Melbourne gentleman’s club he thought was running the Herald and Weekly Times. Keating was not merely a passive supporter of the Murdoch takeover. By secretly providing Murdoch with inside information about the government’s proposed new media laws – where the ownership of television and newspapers was to be separated – Keating actively sought to bury the Herald and Weekly Times, to thwart Fairfax’s ambitions and to facilitate News Corp’s domination of the Australian press.

As treasurer, Keating actively sought to facilitate News Corp’s domination of the Australian press



There were several people who understood what the Murdoch takeover meant. Within the senior ranks of Labor, opposition came from Bill Hayden, the foreign minister. He was reduced to silence. Inside the Opposition, Ian Macphee advocated resistance. He was removed from John Howard’s shadow cabinet. A citizens’ group formed whose members included Malcolm Fraser, Patrick White, Hal Wootten, David Williamson, Veronica Brady, Dick Smith and David Penman. Their protest actions had no hope. The takeover was supported by both the Labor and the Liberal parties, and was opposed by none of the relevant gatekeepers – the Press Council, the Trade Practices Commission and the Foreign Investment Review Board. “Effective control of the media is the first step on the road to controlling the values and the future direction of our society,” the Age warned on 17 January 1987. “It is the saddest reflection imaginable on this society that virtually no one in public life – a former Prime Minister (Malcolm Fraser); a promptly disciplined Foreign Minister (Hayden) and a gagged Opposition spokesman (Macphee) excepted – has dared to speak out against the growing concentration of ownership of the Australian press.”When the dust settled on the takeover, Rupert Murdoch controlled the sole metropolitan tabloid newspaper in every Australian state except Western Australia and the only general national broadsheet, the Australian. His company controlled approximately two thirds of the circulation of state-wide Australian newspapers. Murdoch’s only press rival, Fairfax, controlled about a quarter. As a consequence of the takeover, Australia now had a concentration of newspaper ownership unknown anywhere in the developed world beyond the party-controlled papers of the communist bloc. In the short term, Labor was rewarded with the support of the three most popular Australian newspapers, Sydney’s Daily Telegraph and Melbourne’s Herald and Sun, in the 1987 election. In the long term it had been midwife at the birth of what was potentially the most anti-democratic force in national life and also the most powerful future enemy of Labor.
All of Rupert Murdoch’s biographers agree that, outside of family, his life is dominated by only two real interests – business and politics. Over the past 40 years he has built two remarkable parallel empires, one expanding his media interests, the other advancing his quest for political power. These empires are closely interconnected. Parts of his media empire are used to strengthen his political influence. On occasions his political influence is used to expand his media business. Murdoch’s media empire now spans the globe, but his shadow political empire hardly extends beyond the United Kingdom, the US and Australia. In each of these, the political empire has grown gradually by trial and error and necessarily assumed a different shape. While Murdoch’s media empire has been analysed and chronicled many times, his political empire, outlined extensively only in David McKnight’s Rupert Murdoch, is less well understood.

Although in the UK Murdoch’s 21st Century Fox (until recently part of News Corporation) has a 39.1% stake in BSkyB, the hugely profitable entertainment satellite television business does not exercise any great political influence. Almost exclusively Murdoch’s influence comes through his ownership of newspapers – the quality broadsheets, the Times and Sunday Times, and his London tabloid, the Sun. Although his broadsheets consistently supported the Thatcher government, and although in turn Thatcher supported Murdoch during his epic Wapping battle with the Fleet Street print unions, there is no reason to believe that the Times and Sunday Times have wielded greater political influence than the other London quality papers. Rather, Murdoch’s political influence in the UK has for more than 30 years been chiefly exercised through the Sun.
Despite the influence he has gained in London and Washington, Murdoch has never abandoned his early ambition of shaping the political values of the country of his birth. Here the task was quite different from what had been done in the UK or the US. Because Australia is a federation, no single tabloid could possibly play the same role as the London Sun. And because Australia is a country of modest population, even if differences in national temperament could be overcome, economies of scale determine that there could never be a commercially successful cable or satellite channel of a Fox News type, whose daily audience of a million and a half in a US population of more than 300 million is enough to turn an annual profit of more than one billion dollars. If Murdoch’s direct political influence was ever to become as significant in Australia as it was in the UK and the US, a model different from the Sun or Fox News was needed.

By about 2010 the model had emerged. It consisted of separate halves. One was Murdoch’s flagship, the Australian, a curious hybrid newspaper that combines some characteristics of Murdoch’s quality broadsheets, the Times and the Wall Street Journal – detailed political and business coverage, extensive daily analysis, excellent arts pages – and other characteristics of Murdoch’s tabloids, the New York Post and the Sun – ideological simplicity, a pugnacious campaigning style, intimidation and character assassination of political opponents and critics. The readership of the Australian is modest, but it is the only general national daily, with by far the most extensive coverage and analysis of national affairs. Since 2002, under the editorship of Chris Mitchell, it has become a powerful vehicle for the propagation of the fundamental Murdoch world view – free and unregulated markets, small government, American global leadership, anti–political correctness. Although it has, almost certainly, lost hundreds of millions of dollars – handsomely subsidised until recently by News Corp’s entertainment empire – as a servant of Murdoch’s political ambitions it has been worth every dollar. Because of its ideological clarity and aggression, no one within the Australian political class – politicians, business people, public servants – could afford to ignore it.

To exert maximum political influence, however, the Australian was not enough. Very gradually, no doubt instinctively rather than consciously, what News Corp has done in Australia is to turn its five state-based tabloids – the Sydney Daily Telegraph, the Melbourne Herald Sun, the Brisbane Courier-Mail, the Adelaide Advertiser and the Hobart Mercury – into a single political instrument. Of course, if they are to remain relevant these tabloids need to maintain some distinctive aspects. They must report state politics, local government, crime, community news and especially state-based sport. They must also be sensitive to differences in state temperaments – the brashness of Sydney, the frontier rawness of Brisbane, the liberalism of Melbourne, the respectability of Adelaide, the parochialism of Hobart. But, as News Corp has come to realise, in their coverage of national politics and policy and in their propagation of the Murdoch ideological agenda, there is no reason for maintaining very great differences between the News Corp metropolitan tabloids.

In part the political unification of the Murdoch tabloids has been achieved by the creation of a stable of national affairs reporters. In larger part it has been achieved by the spread of some of their most influential opinion columnists or ideology-makers from a particular tabloid to almost the entire stable. Perhaps the first example of this process of across-the-tabloid expansion at work was the neoliberal, climate-change denying Terry McCrann. The most important instance is the right-wing provocateur, Andrew Bolt, whose lengthy twice-weekly columns have spread over the past decade from the Herald Sun to the Brisbane Sunday Mail and Courier-Mail, the Advertiser and the Daily Telegraph. Of course, in the age of steady newspaper decline, a major reason for this partial national unification of the Murdoch tabloids is to cut costs. But the impact is political. What has been created, within ostensibly state-based papers, is a single Australian tabloid political voice. This is another, not sufficiently recognised, original Murdoch achievement. Through the combination of the Australian and the hydra-headed “national” tabloid, Murdoch has fashioned in Australia an instrument at least equal in potential political influence to those he fashioned in the UK and the US.
In 2007, Michael Wolff spent several months in Murdoch’s company. His The Man Who Owns the News is the most perceptive account of Murdoch and his empire. In it he argues that while the compulsory, prevailing myth of News Corp employees is that Murdoch is a hands-off owner, the truth is very different. “To work for him is to do his bidding, to follow his line, to execute his desires, to support his needs, to grind his axe, to act on behalf of his empire, to carry out his policies, to be a citizen of his nation-state with all its demanding nationalism.”

How is this accomplished? Andrew Neil worked for Murdoch for 11 years as editor of the Sunday Times and was in general treated respectfully. In his Full Disclosure he describes his relations with Murdoch like this: “Rupert has an uncanny knack of being there even when he is not. When I did not hear from him and knew his attention was elsewhere, he was still uppermost in my mind.” Many former Murdoch editors tell much the same story. If they wished to survive, they needed to internalise Murdoch’s world view. In their newspapers they always needed to seek to please him. When they woke up in the morning, they wondered what Murdoch would make of some new development. They practised a policy of “anticipatory compliance”. Despite the fact that his editors might not see him for months at a time, he was nevertheless, as one put it, “ubiquitous”, although to paraphrase George Orwell’s aphorism – “all animals are equal but some are more equal than others” – it must be the case that Murdoch has been more ubiquitous in New York or London than in Sydney, and more ubiquitous in Sydney than in Hobart.

Around late 2010, evidence suggests, Rupert Murdoch decided to use his Australian newspapers to destroy the government of Julia Gillard. So far as I am aware, it was the first such decision with regard to federal Australian politics he had taken since 1975. One reason might have been the government’s minority status. Another was the Labor government’s relations with the Greens. During a visit in 2010, he had warned Australians darkly, “Whatever you do, don’t let the bloody Greens mess it up.” In striking a formal agreement with the Greens leader, Bob Brown, Gillard had failed to follow his advice. In late April or early May 2011, Murdoch met with his Australian executives, editors and senior journalists at Carmel in California. In interviews I conducted for the Quarterly Essay ‘Bad News’, Chris Mitchell told me that on the second day of the meeting they had discussed Australian politics, while a Gillard government minister told me that he had been informed by someone who had been at Carmel that there was talk of taking the Gillard government down. In July 2011, John Hartigan, the CEO of Murdoch’s Australian operations, was interviewed on ABC television. Inadvertently, he appears to have let the cat out of the bag. “I think, you know, we’re a company of values, like most companies, and we have very implicit values, we have things that we think as a company and individually as editors that need to be done. One of them is a leadership vacuum by minority government.” Hartigan could hardly have been more explicit: the company’s editors would help undo the minority Gillard government.

It would be tedious and should be unnecessary to detail the remorseless hostility the Murdoch press showed towards the Gillard government. Let one piece of solid research suffice. On 24 February 2011, Gillard announced her government’s intention to legislate for a price on carbon emissions. On 10 July 2011, she announced the details of what was called the “Clean Energy Future” package. A team at the University of Technology, Sydney, led by Wendy Bacon, analysed the climate policy coverage of the major Australian newspapers between these dates. Once neutral articles were eliminated, it turned out that 89% of the articles in the Daily Telegraph, 85% in the Herald Sun, 84% in the Courier-Mail, 83% in the Australian, 69% in the Advertiserand 62% in the Mercury were negative. By comparison, 53% of the stories in the Sydney Morning Herald were negative and 33% in the Age. The hostility of the Murdoch press opinion columnists was even more pronounced. Ninety-six percent of the columns in the Herald Sun were negative, 89% in the Courier-Mail, 85% in both the Australian and Daily Telegraph, 79% in the Advertiser but only 58% in the Mercury. Perhaps this was in part because this was the last Murdoch tabloid that remained Andrew Bolt–free. The Bacon team counted the climate policy words of different journalists and opinion columnists during these months. Bolt contributed an astonishing 33,906, though he was surpassed by Terry McCrann, who contributed 36,887. Even though overall coverage of climate policy in the Australian was several times greater than in any of the tabloids, their most prolific climate policy journalist, Dennis Shanahan, contributed only half as many words as his two across-the-tabloid Murdoch colleagues. Nor was the hostility to the Gillard government climate-change policy of the Murdoch tabloids insignificant. During these months, the question of the carbon price became the central issue in Australian politics. And it was during these months that the popularity of the Gillard government collapsed, with first preferences for the government – for the first time in federal politics since opinion polls were conducted – commonly falling below 30%.

Even though there can be no doubt that the ubiquitous Rupert Murdoch both approved and inspired his Australian newspapers’ climate policy coverage, or that a Murdoch editor who supported the Gillard government or its climate policy would very shortly have been looking for another job, there is no direct evidence about the great man’s thoughts during these months on the carbon price in particular or the Gillard government in general. Fortunately, however, in December 2011, Murdoch – who, before Twitter was invented, conversed with friends and issued directions to subordinates in short, sharp, gruff, tweet-length sentences – became an enthusiastic tweeter. His thinking about Australian politics now instantly became transparent.

Murdoch’s editors no longer needed to wonder what he might be thinking. All they had to do was read his tweets

This is a little of what he thought. 5 February 2012: “Don’t understand Aussie politics. Can Kevin Rudd really come back and knife Gillard? Weird place mucking up great future.” Followed by: “Gillard once good education minister, now prisoner of minority & Greenies. Rudd still delusional who nobody could work with. Nobody else?” 24 February 2012: “Oz Labor tearing themselves to pieces. Ugly sight. Tony Abbott should just lie low and watch.” 17 May 2013: “Australia itself makes no carbon problem. China does, but what can we do other than meaningless gestures costly to every home?” 26 June 2013: “Australian public now totally disgusted with Labor Party wrecking country with it’s [sic] sordid intrigues.” 19 August 2013: “Conviction politicians hard to find anywhere. Australia’s Tony Abbott a rare exception. Opponent Rudd all over the place convincing nobody.” 7 September 2013: “Aust election public sick of public sector workers and phony welfare scroungers sucking life out of economy.” 19 September 2013: “Great first day by PM Abbott firing top bureaucrats, merging departments and killing carbon tax.”These were not merely the dyspeptic tweets of a remote, right-wing, elderly former Australian. They were the tweets of the man who owned two thirds of the metropolitan Australian press. His Australian editors no longer needed to wake up in the morning and wonder what Murdoch might be thinking. All they had to do was read his tweets. And from the date the election was called, they did not even need this prompt. Col Allan had landed to provide them with the benefit of his “insight, expertise and talent”.
When the history of the Gillard–Rudd governments is written, it will, I believe, record both failures and achievements. They will be criticised for the Rudd-based internal instability, for the faulty redesign of the mining tax, for the failure of their asylum seeker policy, for their mishandling of media reform, and above all for the folly of allowing a price on carbon to be called a carbon tax. But they will be praised for managing the most successful economy in the developed world, laying the foundations for disability insurance welfare reform, and for the introduction, albeit far too timidly, of a policy for dealing with climate change.

I am not arguing that criticism of the Gillard–Rudd governments was illegitimate, although I do believe that nothing but criticism from every News Corp paper on a daily basis over almost two and a half years certainly was. Nor am I arguing that the biased Murdoch press coverage of the 2013 federal election campaign was responsible for the Labor loss. That was inevitable more than two years earlier. What I am arguing is different. It is in principle extraordinarily unhealthy for a single corporation to own two thirds of the metropolitan press. This is the situation in no other Western nation. And it is especially unhealthy when the corporation is owned by an ideologue who has a proven track record of political manipulation and who demands that his newspapers across the globe remain committed to his views, as all 173 did, for example, during the 2003 invasion of Iraq.

Murdoch’s domination of the metropolitan press has two main consequences for our democracy. First, any government, no matter how worthy or unworthy, is now vulnerable should News Corp decide to target it in the way it targeted the Gillard government more than two years ago. Second, while News Corp retains its present dominance, mainstream debate about certain fundamental ideologically sensitive questions – how to respond adequately to the climate-change crisis; what levels and kinds of taxation are needed to develop the welfare state; the trajectory of foreign policy during the rise of China; Australia’s Middle Eastern policy; and, of course, media reform – is effectively ruled out in advance.

Some will argue that this analysis is too pessimistic because it overstates the importance of newspapers. It is true that newspaper readership has declined rapidly, especially in recent years. It is also true that the majority of citizens now rely more on online media, television news or radio for their news and views than on newspapers. However, the significance of all this is easily exaggerated. The majority of the most popular news websites are owned by newspapers. Most radio stations and television news programs still rely very heavily on newspapers for their daily content and for their interpretative frames. Most of the multitude of alternative blogs and websites are seen by only a tiny fraction of the population. In societies like ours, newspapers are still the most important news agenda-setters.

Others will argue that, even if News Corp’s present domination of the press in Australia is unhealthy, as eventually the newspaper industry will collapse, there is good reason not to be greatly fussed. This seems to me unconvincing. In part this prediction remains uncertain. And in part it calls to mind Maynard Keynes’ famous answer to arguments of this kind: “In the long run we are all dead.” For anyone who cares about this country, even the next ten years matter greatly. Others find consolation elsewhere, pointing to the fact that Rupert Murdoch is already in his 80s. These people need to be reminded that Murdoch’s mother lived to the age of 103. 

For many years, those of us who warned of the dangers to our democracy represented by the stranglehold of the Murdoch press were routinely dismissed as conspiracy theorists. In the face of the outrageous behaviour of the Murdoch press during the election campaign, this has begun to change. Although it probably did him harm, Kevin Rudd was the first prime minister in recent history to speak honestly about the bias of the Murdoch press. Yet despite the growing awareness among genuinely liberal-minded citizens about the existence of our “Murdoch problem”, no convincing answer has yet been discovered to the basic political question: what is to be done? In theory, a concerned government could amend the Competition and Consumer Act in a way that required News Corp to sell some of its newspapers. In practice, it is hardly worth thinking about the possibilities and difficulties of framing such legislation. Any government that even considered compulsory divestment would be set upon by the News Corp papers and their powerful conservative supporters with a ferocity that would make the savaging of the Gillard government over its minor Finkelstein-inspired proposals for media reform look mild-mannered and civil. The truth is sad and salutary. News Corp’s domination of the press is a threat to Australia’s democracy. There is now no politically realistic way to overcome this problem.

In August, Bob Hawke claimed that in his long experience of Australian politics he had seen nothing to equal the virulent bias the Murdoch press showed during this year’s election campaign. I wondered whether he recalled the role his government had played in laying the foundation for this state of affairs when it facilitated News Corp’s domination of the Australian press. And I wondered whether he dimly recalled the warnings about Murdoch of the kind that the Age had issued in its January 1987 editorial: “The effective control of the media is the first step on the road to controlling the values and future direction of our society.”

 

ROBERT MANNE

 

Robert Manne is emeritus professor of politics and vice-chancellor’s fellow at La Trobe University. His most recent books are The Mind of the Islamic State and On Borrowed Time.

Read from top.
Read also:http://www.yourdemocracy.net.au/drupal/node/31847

a million dollars...

in regard to The Guardian (see above "wiping away a misty tear..."):

 

 

After the Guardian released an anonymously-sourced report on Trump campaign manager Paul Manafort’s alleged meetings with Julian Assange, Wikileaks says it was asked for comment, but its denial was not included in the article.

The report by Guardian’s Luke Harding, which is light on relevant details and based on unnamed “well-placed sources,” claims that Manafort, who managed US President Donald Trump's 2016 campaign and is currently in jail on related charges, met with Wikileaks co-founder Julian Assange three times during Assange’s ongoing exile in the Ecuadorian Embassy in London.

The article says it’s unknown what the two supposedly discussed, but hints heavily that it was related to Russia’s alleged interference in the election – namely the leak of the Democratic National Committee (DNC) emails. Those documents were “stolen by Russian intelligence officers,” the Guardian claims.

As such, Harding writes, the meetings could be of interest to FBI Special Counsel Robert Mueller, who has been trying and failing to find definitive proof of Trump’s supposed “collusion” with Russia.

Except the meetings didn’t happen, Wikileaks says. The whistleblowing website is so adamant about this, it’s willing to bet “a million dollars and its editor’s head” on it.

 

Read more:

https://www.rt.com/news/444995-assange-manafort-wikileaks-guardian/

 

Read from top.

the cat will be free...

As the threat of extradition to the US hangs over Julian Assange, the WikiLeaks founder has been forced to keep his beloved pet cat safe by sending it away to live in exile with Assange family members.

Residing in Ecuador’s London embassy since 2012, Assange’s safety became precarious last year when Ecuador elected President Lenin Moreno, a more pro-US voice than that of predecessor Rafael Correa and a man who described Assange as a “stone in our shoe.”

Assange has since had his internet at Ecuador’s UK embassy cut, his visitation rights severely curtailed, and Moreno’s government has revoked the diplomatic credentials of London ambassador Abad Ortiz, Assange’s last diplomatic contact in the UK. Add the reported existence of a sealed indictment into the mix, and things aren’t looking good for the WikiLeaks boss.

 

Read more:

https://www.rt.com/news/445009-assange-sends-embassy-cat-away/

 

Read from top.

silence is rotten...

ISIS to launch false flag chemical attack on Syrian Kurds – and Russian military is watching closely

Islamic State terrorists are plotting to shell Kurdish-led militia with chemical-filled munitions in Deir ez-Zor, Syria, Russian military said. The terrorists want to frame Damascus for the attack to trigger new US-led airstrikes.
——————————
Assange-Manafort fabricated story is a plot to extradite WikiLeaks founder – Max Blumenthal
The apparently fabricated report by The Guardian linking Russiagate and Manafort to WikiLeaks is laying the case to arrest and extradite Julian Assange to the US, investigative journalist Max Blumenthal told RT.
————————————
‘Never heard of it’: Third of Europeans know ‘little’ or ‘nothing’ about Holocaust, survey says
Knowledge of the Holocaust is lacking in Europe, according to a CNN/ComRes survey which found that a third of Europeans polled admitted they knew little or nothing about the genocide committed by Adolf Hitler.
——————————
US responsible for ‘misery & horrors’ forcing people to flee Latin America – Chomsky
As Donald Trump condones the use of tear gas against migrants at the Mexican border, linguistics icon Noam Chomsky says former US presidents are the ones who made conditions so bad in Latin America that people need to flee.

—————————————
‘Kiev would get away even with eating babies’: Putin says Kerch Strait standoff is a provocation
Russia’s President Vladimir Putin said the clash between Russian and Ukrainian military ships was a result of foreign nation’s failing to hold Kiev accountable for bad behavior as long as it remains confrontational towards Russia.

————————————————
It’s Ukraine vs Russia again. A minor maritime incident on the Kerch Strait is said to be anything between a major international crisis to a cheap campaign trick as Ukraine enters an election cycle. Take your pick. But one thing is for sure:…
————————————
One thing is for sure is that not one of these items (https://www.rt.com/news/) will be taken seriously or even discussed in the Western media. It has already moved on, to vilify the new sub-queen, Megan Markle, after her magnificent wedding.(https://www.theguardian.com/fashion/2018/nov/28/meghan-saviour-of-the-royal-family-or-the-ghost-of-wallis-simpson)

And now for the high jump at the Guardian (!):

Our research reveals that belief in conspiracy theories is linked to two things: a sense of threat, and a feeling of being excluded from power. The sense of threat comes from fears about mass migration: remember Nigel Farage’s “breaking point” poster, which played on fears of Syrian refugees swamping our shores? Being excluded from power comes from a feeling of not being listened to by politicians.

The most believed statement in our latest survey was the claim that “even though we live in what’s called a democracy, a few people will always run things in this country anyway” (44%). It is debatable whether that is a conspiracy theory or not – it might just be a true reflection of reality – but combined with the extreme levels of distrust in government (76% distrust ministers) and company bosses (74%), it shows how people feel they are not being heard.

Conspiracy theories allow people to regain a sense of control over their lives: they offer a reasoning for all the crazy and inexplicable things that happen in the world, often by seeing them as the secret machinations of a hidden and extremely powerful group of people who control everything (14% believe that “regardless of who is officially in charge of governments and other organisations, there is a single group of people who secretly control events and rule the world together”)
.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/nov/28/britons-swallowing...
——————————————

This is a bit gross. This article published in The Guardian, is designed to show … well…. we don’t really know what. Do conspiracies exist? Is there somewhere, somebodies working together secretly with the intention to defraud the truth, steal your cash and even take your soul? The answer is YES, YES and YES. Conspiracy theories are those that people believe happened, but could be true or not not… For example in regard to vaccines, there is a not a complete medical consensus that they work 100 per cent. But the benefits are far superior to the negligible effects. Invented by the Chinese around the 10th century by trial and observation, this practice was refined in Europe in the 19th century and improved thereafter. It works but in rare cases there are “complications”. There are no conspiracy to hide the side-effect which have been know and exposed for a long time. The problem comes when people are forced into being vaccinated without knowing the risks (negligible).
Rats have been blamed for the Middle-Ages plagues, yet some new study showed that they accounted for very little in the propagation of the diseases. Human contact with other humans was the key to transmission, this new research has established. Was blaming the rats a conspiracy or simple ignorance? Something to blame?The main problem is to identify and flush out the true conspiracies versus other forms of ignorance and deception. Often the conspiracies are working against you, for us or aimed to destroy someone else by collusion, by accidental or deliberate dissemination of “fake information” mixed in with real information. 
Our media will indulge some “conspiracy” by ignorance and deceit, because it suits their position of not questioning the narrative of governments that are in secretive mode about their actions, which may contain many levels of conspiracy in a single decision, including profiteering...
Was there a conspiracy between the US government of G. W. Bush and Rupert Murdoch to sell you the WMDs of Saddam to go to war NO MATTER WHAT? We can suspect yes. At this stage, no little green men from Mars appear in this conspiratorial questioning. The point is was there a FULL-ON conspiracy or were people like Bush, Blair and Howard deluding themselves and the rest of the English Hegemony to go to war or either enrich themselves while killing a "few people"? Was there a mix of intent and delusion?
Is there a conspiracy by the Guardian to flush Assange out of the Ecuador Embassy because… At this level of manipulation of news in regard to Assange and Manafort, what would be the pay off? Is this information which has the chance of being totally fabricated by using “sources” as a cover, designed to have a pay off? 
At this level, one could suspect that The Guardian itself has something to gain by releasing false information that could be used to flush out more information that could reinforce the need to throw Assange out of his ambassy-hole and face the music in the USA. Keeps them busy and whitewash their immoral stance of not demanding ASSANGE’S FREEDOM, which they should — and so should all other media. Here there is a "source” that the media, especially The Guardian, exploited but is now let to rot… Is the Guardian reporter fed some rubbish by UK government “agents” in Quito? Journalists have “sources” and the laws of countries tend to protect “sources” when it suits the government of the day and its lackeys of the media. When something is too obviously correct, these sources will be exposed by the governments: Assange and Chelsea Manning, Snowden and his reveal of a mega-conspiracy by governments to spy on people and other governments. Can this this secret spying on European nations leaders such as Merkel and Hollande, through the CGHQ and the CIA be deemed “a conspiracy”? 
So the fluffy professor, Hugo Drochon, who teaches politics at the University of Nottingham, does a superficial analysis of what people believe with percentages of loonitude and how to fix this:
It turns that out 60% of British people believe in at least one of the 10 conspiracy theories we put to them. So, for instance, 8% think humans have made contact with aliens at Roswell but the US government is hiding it from us; 7% believe that global warming is a hoax invented to deceive people; and 10% agree that the truth about the harmful effects of vaccines is being deliberately hidden from the public.The most believed statement in our latest survey was the claim that “even though we live in what’s called a democracy, a few people will always run things in this country anyway” (44%). It is debatable whether that is a conspiracy theory or not – it might just be a true reflection of reality – but combined with the extreme levels of distrust in government (76% distrust ministers) and company bosses (74%), it shows how people feel they are not being heard.

By mixing vague loony stuff with “normal” political games, "Britons are swallowing conspiracy theories. Here’s how to stop the rot” is thus the headline… At no point does the professor make any separation of conspiracies (which are secret, exist and often used to deceive or create wars) and conspiracy theories, which are fair questioning of the status of the content in the sauce bottle. Nor does he really provide any way to "fix the rot”...
Sir Francis Drake and the English government were in collusion. Drake was a pirate “discretely” supported by the English in time of peace to steal, sink and disrupt the commerce of other countries. Was this a conspiracy?...
Religion: The conquistadores were thieves who did their thieving in the name of Christ. Was this a conspiracy or a "honest conquest” to teach religious beliefs in exchange of gold?
Kings and religion have allied since day one to maintain power. The divinely anointed king is a “conspiracy”. Without the king to protect the church, the church would have sunk and without the church, kings would not be able to hold on to their thrones. This is a symbiotic conspiracy that has been going on for a long time, in modern times since Constantine, 4th century AD, but started earlier in Byzantine times...
Rupert Murdoch and Donald Trump have been far more conspiratorial in whatever loop of support than some vague Russian influence which “might have been there”, but did not get Trump across the line. RUPERT DID and this is a hard pill to swallow for some deluded people such as most of the Democrats who should have voted for Bernie. EVEN HAD BERNIE BEEN DEFEATED BY TRUMP, their conscience would be much cleaner than after having supported la Woman Clinton..
Flat earth theory and global warming are plagued with conspiracy theories designed to fool people. The point is should we pay attention to what people believe or pay attention to the quality of our Western media which to say the least is pretty poor. 
Conspiracies are not new. The point is to sieve through the theories that do not make sense, some that could be possible and the whatever some elite group REALLY conspired to, such as in the US banking system. Good luck. 
We do our best here on this site and read from top.

the RT conspiracy...

Cover your ears and avert your eyes, Americans: RT is attempting to weaken the United States using a whole host of nefarious methods – such as telling the truth, a former Homeland Security official has warned.

Sounding the alarm during a panel discussion at the Center for Strategic and International Studies (CSIS) in Washington, Suzanne Spaulding, former deputy secretary for cyber and infrastructure protection at DHS in the Obama administration, said that one of RT’s methods when it comes to its influencing vulnerable Americans is… telling the truth.

As an example of this worrisome and effective truth-telling, Spaulding cited one of RT’s weekly shows, America’s Lawyer, hosted by prominent US trial lawyer Mike Papantonio. The theme of this show, Spaulding revealed to the audience is that the US justice system is “corrupt and broken” and has been “taken over by politicians and the elite for their own corrupt ends.”

They feature every week, stories from our courts all across the country to demonstrate the truth of this statement. I don’t think there’s anything in there that is a lie.

A truthful news show dedicated to exposing the corruption of the American justice system? Terrifying!

Adversaries like Russia, Spaulding said, are “using information operations, sometimes enabled by cyber, to weaken us” – but the reason it can be so effective, she said, is that the information doesn’t have to be a lie.

Oftentimes, they don’t even have to make things up, they simply replay, they take kernels of truth, they take existing divisions and weaknesses of our own making and reproduce them, put them out, retweet them indefinitely in a very one-sided way.

Now, to many Americans, this might sound like some worthwhile viewing, but to Spaulding it is still “propaganda”because the ultimate objective is to weaken the country by revealing its flaws and stirring up trouble.

Read more:

https://www.rt.com/usa/445084-truth-is-dangerous-former-homeland/